Andere storingen
Wellicht is er een storing van andere aard en kunt u via onderstaande stappen de storing snel verhelpen.
Heeft u een storing in de ontvangst van het 24-uursprogramma, klik hier
Wordt een on-demand programma of activiteit niet goed weergegeven, klik hier
Probeer de volgende mogelijkheden:
- Vervang de batterijen van de afstandsbediening.
- Controleer of de batterijen goed in de afstandsbediening zitten (het "+"-teken bij het "+"-teken).
Werkt de afstandsbediening nog steeds niet? Neem dan contact met ons op.
Wanneer u twijfelt over welke functie bij welke knop op de afstandsbediening hoort, kunt u de volgende hulpmiddelen gebruiken:
- Vaak ligt onder de STV-box een klein geplastificeerd A6-kaartje waarop de functies van de afstandsbediening worden uitgelegd.
- In het handboek bevindt zich onder het hoofdstuk "Handleiding" een toelichtende pagina waarop de functies van de afstandsbediening zijn weergegeven.
Controleer eerst of de afstandsbediening nog goed werkt. Zo niet, volgt u dan de stappen onder “De afstandsbediening doet het niet”.
Werkt de afstandsbediening wel? Volg dan onderstaande stappen.
- Aan de rechterzijde van de STV-box zit een klein rond knopje welke u kunt indrukken. Deze functioneert als een aan/uit knop. Druk deze nogmaals in en kijk of er iets op het scherm gebeurt. Mogelijk is alleen het lampje defect. Maakt dit geen verschil, ga naar stap 2.
- Controleer of de stroomkabel correct is aangesloten op de STV-box en de stroomstekker goed in de stekkerdoos danwel de wandaansluiting zit. Maakt dit geen verschil, ga naar stap 3.
- Controleer of de stroomkabel het doet op een andere stekkeraansluiting.
Gaat de STV-box nog steeds niet aan? Neem dan contact met ons op.
Mogelijkheid 1:
Wordt na het starten van de STV-box het opstartmenu (groen-zwarte tegels) getoond en wordt na het 'tulpenscherm' het beeld direct zwart?
Deze storing is gerelateerd aan het 24-uurskanaal. De oplossing vindt u onder op deze pagina onder Zwart beeld met “Even geduld a.u.b.”.
Mogelijkheid 2:
Wordt na het opstarten van de STV-box het groen-zwarte menu niet getoond en blijft het beeld zwart? Volg dan onderstaande stappen.
- De STV-box is aangesloten op een HDMI-aansluiting. Controleer of de televisie de juiste signaalbron (HDMI-1, HDMI-2 of anders) is geselecteerd. Afhankelijk van de TV kunt op het knopje Source of Bron klikken om een andere bron te kiezen.
- Controleer of de HDMI-kabel correct is aangesloten op de TV en de STV-box. Deze kunt u eventueel extra aandrukken om de bevestiging te controleren.
- Controleer of de HDMI-kabel defect is door een andere HDMI-kabel aan te sluiten. Indien dan wel beeld verschijnt, moet de HDMI-kabel vervangen worden.
Heeft u nog steeds zwart beeld? Neem dan contact met ons op.
In het handboek vindt u de inloggegevens van uw locatie in het eerste hoofdstuk onder 'Handleiding'.
U kunt ook contact met ons opnemen om uw logingegevens op te vragen via 020-4160503.