geheugenvenster
dagtelevisie activiteiten abonnementen contact
 
home
dagtelevisie
activiteiten
abonnementen
contact
inspiratie
kennisbank
over ons
nieuws
helpdesk
login
 

dagtv televisie doet het niet

Centraal in-huis: Hebben jullie een dagtv locatie-abonnement en wordt het programma binnenshuis niet goed doorgegeven op alle kamers? Het kan zijn dat er een landelijke of regionale storing bij de provider is. Geen storing bekend? Neem dan direct contact met ons op.

Via mediaspeler: Hebben jullie een activiteiten-abonnement en wordt het muziek-, beeld- en activiteitenaanbod via de dagtv mediaspeler in de huiskamer niet goed weergegeven? Wij helpen je graag met onderstaande tips om de oorzaak te vinden en ontvangst te herstellen.

Wordt een on-demand programma of activiteit niet goed weergegeven, klik hier

Of is er een storing van andere aard, klik hier

Niet gelukt? Bel 020 - 416 05 03 en kies helpdesk (optie 2) of mail naar helpdesk@geheugenvenster.nl. We helpen u graag!

vraag & antwoord:

Normaliter start de dagtv app automatisch na het aanzetten van de dagtv mediaspeler. Gebeurt dit niet, dan kunt u het volgende doen:

Heeft u een witte dagtv mediaspeler (chromecast)? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u op afstand.

Heeft u een zwarte mediaspeler en is de app niet zichtbaar in het opstartmenu met de groen-zwarte tegels? Ga naar stap 1. Start de STV-mediaspeler wel op maar moet u elke keer de STV-app handmatig selecteren? Ga dan naar stap 3.

  1. Onder het groen-zwarte opstartmenu ziet u naast de "+" een tegel met het STV-logo en de naam STV24. Klik op 'OK' om de STV-App te starten.
  2. Onder het groen-zwarte opstartmenu ziet u geen STV-app. Druk op de "+" onderaan het groen-zwarte opstartmenu. Ga naar de STV-App en klik op 'OK'. Ga met 'pijltje terug' naar het hoofdscherm. De STV-App staat nu naast de "+". Selecteer de STV-App en klik op 'OK' om de app te starten. Kunt u de STV-app niet vinden?  Neem dan contact met ons op.
  3. Start in het scherm waarop het 24-uurs kanaal wordt getoond (herkenbaar aan het STV-logo rechtsbovenin):
  • Druk op de afstandsbediening op het driehoekje dat naar links (◀︎) is gericht (naast de OK-knop). Hiermee opent u de Instellingen van de STV-app.
  • Onder het kopje 'Opties' staat een functie genaamd 'Automatisch opstarten' met een schuifbalk. Klik op de afstandsbediening op het driehoekje onder de OK-knop (▼) totdat u de schuifbalk heeft geselecteerd (de schuifbalk krijgt een blauwe rand).
  • Klik op 'OK'. De balk wordt nu blauw en er staat 'AAN'. De STV-App zal vanaf nu automatisch opstarten.
  • Druk op 'pijltje terug' (de knop boven het huisje) om terug te gaan naar het 24-uursprogramma.
  • (optioneel)  Controleer of de STV-app nu automatisch opstart door de STV-mediaspeler kort van de stroom te halen. Wanneer u de STV-mediaspeler daarna aanzet, dient de STV-app automatisch op te starten.

Uitgaande van een werkende internetverbinding dient in enkele gevallen de ontvangst van de stream te worden bevestigd.

Heeft u een witte dagtv mediaspeler (chromecast), dan gaat de mediaspeler automatisch aan. Na het automatisch doorlopen van het opstartmenu start het kanaal vanzelf. 

Heeft u een zwarte dagtv (STV) mediaspeler:

  1. Druk op de afstandsbediening op 'OK'. Onderin het scherm verschijnt een balk met de tekst: “Terug naar STV”.
  2. Druk onder de OK-knop op het driehoekje naar beneden (▼). De balk met “Terug naar STV” wordt geselecteerd en kleurt nu lichtblauw. Druk op de afstandsbediening op 'OK'. Hiermee heeft u ontvangst van het 24-uursprogramma bevestigd, het kanaal wordt daarna automatisch weergegeven.
  3. Gebeurt dit niet, dan is het in enkele gevallen nodig om de STV-mediaspeler even opnieuw op te starten. Haal in dat geval de stroomkabel uit de STV-mediaspeler voor de reset, plaats de kabel terug en zet vervolgens de STV-mediaspeler opnieuw aan via het knopje aan de zijkant van de box. 

Volg eerst de stappen onder Ik zie zwart beeld en er draait steeds "Even geduld a.u.b.".

Heeft u na deze controle nog steeds geen beeld? Het kan voorkomen dat één van de benodigde internetpoorten niet openstaat, waardoor onze servers het programma niet volledig kunnen doorgeven. Neem in dat geval contact met ons op via 020-4160503.

Met behulp van onderstaande stappen kunt u controleren of de STV-mediaspeler met internet is verbonden.

  1. Indien de STV-mediaspeler via een kabel aangesloten is op het internet, controleer eerst of deze kabel goed in de STV-mediaspeler én de wandaansluiting zit.
  2. Heeft u een witte STV-mediaspeler (chromecast)? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u op afstand.
  3. Heeft u een zwarte STV-mediaspeler, dan kunt u controleren of er een internetverbinding is, zowel via Wifi of vast. Als u het Seniorentelevisie-kanaal heeft openstaan, kan u het hoofdmenu van de STV-mediaspeler via het 'huisje' op de afstandsbediening openen. U ziet dan de groen-zwarte tegels van het opstartmenu verschijnen. 
  4. Open de Instellingen (de tegel met het tandwiel).
  5. Selecteer Netwerk en controleer of er ‘Verbonden’ staat onder de kopjes 'Wifi' of 'Ethernet' (afhankelijk van de gekozen aansluiting binnen uw locatie).

Is de STV-mediaspeler “Niet verbonden”? Vraag uw huismeester om te kijken of er een lokale internetstoring is.

Is de STV-mediaspeler "Wel verbonden"? Mogelijk is er bij u in de locatie een netwerkaanpassing geweest, waardoor het programma-aanbod niet meer opgehaald kan worden. Neem dan contact met ons op via 020-4160503.

Met behulp van onderstaande stappen kunt u het blauwe vlak weghalen.

Heeft u een witte dagtv mediaspeler (chromecast)? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u op afstand.

Heeft u een zwarte STV-mediaspeler? Zorg er eerst voor dat het 24-uurs kanaal wordt getoond (herkenbaar aan het STV-logo rechtsbovenin). Volg dan de volgende stappen:

  1. Druk op de afstandsbediening op het driehoekje dat naar links (◀︎) is gericht (naast de OK-knop). Hiermee opent u de Instellingen van de STV-app.
  2. Scroll naar beneden (met het driehoekje onder de OK-knop, ▼). Als laatste instelling in dit menu staat onder het kopje "Aanvullende informatie” een schuifbalk voor “Geavanceerde informatie”. Eenmaal geselecteerd kleurt de schuifbalk lichtblauw. Deze instelling moet uitgeschakeld staan.
  3. Druk op 'OK'. De instelling wordt nu uitgeschakeld.
  4. Via 'pijltje terug' (de knop boven het huisje) gaat u terug naar het 24-uurs kanaal (te herkennen aan het STV-logo). Het blauwe vlak is nu weg.

Staat er nog steeds een blauw vlak in beeld?

Start eerst de STV-mediaspeler opnieuw op (stroomkabel loskoppelen en weer aansluiten). Herhaal daarna bovengenoemde stappen.

Verandert er niets? Neemt u dan contact met ons op.