Geheugenvenster.nl respecteert uw privacy

Wij gebruiken cookies om de gebruikersvriendelijkheid te verbeteren en statistieken bij te houden. Meer info

 
Oeps! Geen Seniorentelevisie?
storing

STV doet het niet

A. Centraal locatie-abonnement Seniorentelevisie:

Heeft u een locatie-abonnement op Seniorentelevisie en wordt dit TV-kanaal binnenshuis niet goed doorgegeven op alle kamers? Het kan zijn dat er een landelijke of regionale storing bij uw provider is.

Geen storing bekend, maar werkt het kanaal niet zoals u gewend bent? Neem dan direct contact met ons op. 

 

B. Huiskamer-abonnement STV Interactief:

Ontvangt u het muziek-, beeld- en activiteitenaanbod via de STV-mediaspeler en wordt dit niet goed weergegeven? Wij helpen u graag met onderstaande tips om de oorzaak te vinden en ontvangst te herstellen.

Wordt een on-demand programma of activiteit niet goed weergegeven, klik hier

Is er een storing van andere aard, klik hier

Normaliter start de STV-app automatisch na het aanzetten van de STV-box. Gebeurt dit niet en is de app niet zichtbaar in het opstartmenu met de groen-zwarte tegels? Ga naar stap 1. 

Start de STV-box wel op maar moet u elke keer de STV-app handmatig selecteren? Ga dan naar stap 3.

  1. Onder het groen-zwarte opstartmenu ziet u naast de "+" een tegel met het STV-logo en de naam STV24. Klik op 'OK' om de STV-App te starten.
  2. Onder het groen-zwarte opstartmenu ziet u geen STV-app. Druk op de "+" onderaan het groen-zwarte opstartmenu. Ga naar de STV-App en klik op 'OK'. Ga met 'pijltje terug' naar het hoofdscherm. De STV-App staat nu naast de "+". Selecteer de STV-App en klik op 'OK' om de app te starten.      Kunt u de STV-app niet vinden?  Neem dan contact met ons op.
  3. Start in het scherm waarop het 24-uurs kanaal wordt getoond (herkenbaar aan het STV-logo rechtsbovenin):

 

  • Druk op de afstandsbediening op het driehoekje dat naar links (◀︎Ž) is gericht (naast de OK-knop). Hiermee opent u de Instellingen van de STV-app.
  • Onder het kopje 'Opties' staat een functie genaamd 'Automatisch opstarten' met een schuifbalk. Klik op de afstandsbediening op het driehoekje onder de OK-knop (▼) totdat u de schuifbalk heeft geselecteerd (de schuifbalk krijgt een blauwe rand).
  • Klik op 'OK'. De balk wordt nu blauw en er staat 'AAN'. De STV-App zal vanaf nu automatisch opstarten.
  • Druk op 'pijltje terug' (de knop boven het huisje) om terug te gaan naar het 24-uursprogramma.
  • (optioneel)  Controleer of de STV-app nu automatisch opstart door de STV-box kort van de stroom te halen. Wanneer u de STV-box daarna aanzet, dient de STV-app automatisch op te starten.

Uitgaande van een werkende internetverbinding dient in enkele gevallen de ontvangst van de stream te worden bevestigd.

  1. Druk op de afstandsbediening op 'OK'. Onderin het scherm verschijnt een balk met de tekst: “Terug naar STV”.
  2. Druk onder de OK-knop op het driehoekje naar beneden (▼). De balk met “Terug naar STV” wordt geselecteerd en kleurt nu lichtblauw. Druk op de afstandsbediening op 'OK'. Hiermee heeft u ontvangst van het 24-uursprogramma bevestigd, het kanaal wordt daarna automatisch weergegeven.
  3. Gebeurt dit niet, dan is het in enkele gevallen nodig om de STV-box even opnieuw op te starten. Haal in dat geval de stroomkabel uit de STV-box voor de reset, plaats de kabel terug en zet vervolgens de STV-box opnieuw aan via het knopje aan de zijkant van de box. Na het automatisch doorlopen van het opstartmenu start het kanaal vanzelf.

Volg eerst de stappen onder Ik zie zwart beeld en er draait steeds "Even geduld a.u.b.".

Heeft u na deze controle nog steeds geen beeld? Het kan voorkomen dat één van de benodigde internetpoorten niet openstaat, waardoor onze servers het programma niet volledig kunnen doorgeven. Neem in dat geval contact met ons op via 020-4160503.

Met behulp van onderstaande stappen kunt u controleren of de STV-box met internet is verbonden.

  1. Indien de STV-box via een kabel aangesloten is op het internet, controleer eerst of deze kabel goed in de STV-box én de wandaansluiting zit.
  2. In de STV-box kan u controleren of er een internetverbinding is, zowel via Wifi of vast. Als u het Seniorentelevisie-kanaal heeft openstaan, kan u het hoofdmenu van de STV-box via het 'huisje' op de afstandsbediening openen. U ziet dan de groen-zwarte tegels van het opstartmenu verschijnen.
  3. Open de Instellingen (de tegel met het tandwiel).
  4. Selecteer Netwerk en controleer of er ‘Verbonden’ staat onder de kopjes 'Wifi' of 'Ethernet' (afhankelijk van de gekozen aansluiting binnen uw locatie).

Is de STV-box “Niet verbonden”? Vraag uw huismeester om te kijken of er een lokale internetstoring is.

Is de STV-box "Wel verbonden"? Mogelijk is er bij u in de locatie een netwerkaanpassing geweest, waardoor het programma-aanbod niet meer opgehaald kan worden. Neem dan contact met ons op via 020-4160503.

Met behulp van onderstaande stappen kunt u het blauwe vlak weghalen.

Zorg er eerst voor dat het 24-uurs kanaal wordt getoond (herkenbaar aan het STV-logo rechtsbovenin).

  1. Druk op de afstandsbediening op het driehoekje dat naar links (◀︎) is gericht (naast de OK-knop). Hiermee opent u de Instellingen van de STV-app.
  2. Scroll naar beneden (met het driehoekje onder de OK-knop, ▼). Als laatste instelling in dit menu staat onder het kopje "Aanvullende informatie” een schuifbalk voor “Geavanceerde informatie”. Eenmaal geselecteerd kleurt de schuifbalk lichtblauw. Deze instelling moet uitgeschakeld staan.
  3. Druk op 'OK'. De instelling wordt nu uitgeschakeld.
  4. Via 'pijltje terug' (de knop boven het huisje) gaat u terug naar het 24-uurs kanaal (te herkennen aan het STV-logo). Het blauwe vlak is nu weg.

Staat er nog steeds een blauw vlak in beeld?

Start eerst de STV-box opnieuw op (stroomkabel loskoppelen en weer aansluiten). Herhaal daarna bovengenoemde stappen.

Verandert er niets? Neemt u dan contact met ons op.

 
 
Samen maken we het verschil, bedankt!